Portrait Of the Managerial Pattern of School Principal In Developing A Quality Culture Of High Achieving Islamic School
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v12i02.5204Keywords:
Managerial Pattern, Quality Culture, Islamic SchoolAbstract
References
Anik Ghufron, C. Asri Budiningsih, H. (2017). Pengembangan Pembelajaran Berbasis Nilai-Nilai Budaya Yogyakarta Di Sekolah Dasar. Cakrawala Pendidikan, XXXVI(2), 309–319. https://doi.org/10.21831/cp.v36i2.12449
Creswell, J. W. (2012). Educational Research : Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Boston: Pearson Education, Inc.
Dewi, Y. K., Juliejantiningsih, Y., & Nurkolis, N. (2020). Implementasi Iso 9001:2015 Dalam Penjaminan Mutu Smp Negeri 2 Kabupaten Demak. Jurnal Manajemen Pendidikan (JMP), 9(1), 1–16. https://doi.org/10.26877/jmp.v9i1.6833
Dwi Chayani, I. (2016). Peran Kepala Sekolah Sebagai Manajer dalam Upaya Peningkatan Kompetensi Guru. Inspirasi Manajemen Pendidikan, 1–12.
Fatma Wati, Kabariah, S., & Adiyono. (2022). Penerapan Model-Model Pengembangan Kurikulum. Adiba: Journal Of Education, 2(4), 627–635.
Hadi, A. (2018). Perkembangan dan Konsep Dasar Manajemen Humas dalam Dunia Pendidikan: Tinjauan Historis. At- Ta’lim : Jurnal Pendidikan, 4(2), 67–84. https://doi.org/10.36835/attalim.v4i2.55
Herawan, E. (2017). Pengendalian Mutu Pendidikan: Konsep Dan Aplikasi. Jurnal Administrasi Pendidikan, 8(1), 43–50. https://doi.org/10.17509/jap.v13i1.6384
Hermanto Nst, M. (2018). Manajemen Mutu Terpadu Dalam Pendidikan Islam. Al-Muaddib : Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial & Keislaman, 3(1), 228–249. https://doi.org/10.31604/muaddib.v1i1.471
Hidayat, T., & Asyafah, A. (2019). Konsep Dasar Evaluasi Dan Implikasinya Dalam Evaluasi. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 10(I), 159–181.
Husaini, H., & Fitria, H. (2019). Manajemen Kepemimpinan Pada Lembaga Pendidikan Islam. JMKSP (Jurnal Manajemen, Kepemimpinan, Dan Supervisi Pendidikan), 4(1), 43. https://doi.org/10.31851/jmksp.v4i1.2474
Ismatul Izzah. (2018). Peran Pendidikan Agama Islam Dalam Membentuk Masyarakat Madani. Pedagogik : Jurnal Pendidikan, 5(1), 50–68. Retrieved from https://ejournal.unuja.ac.id/index.php/pedagogik/article/view/219
Maulidiyani, & Aswaruddin. (2021). Perencanaan Dalam Meningkatkan Kualitas Dan Performa Pada Lembaga Pendidikan Tinggi. Education Achievment: Journal of Science and Research, 2(1), 1–13. https://doi.org/https://doi.org/10.51178/jsr.v2i1.376
Meriza, I. (2018). Pengawasan (Controling) Dalam Institusi Pendidikan. Jurnal Ilmiah Prodi Pendidikan Agama Islam, 37–46.
Mubarok, R. (2021). Pelaksanaan Fungsi-Fungsi Manajemen Dalam Peningkatan Mutu Lembaga Pendidikan Islam. Al-Rabwah, 13(01), 27–44. https://doi.org/10.55799/jalr.v13i01.11
Muhammad, S., & Rahman, M. (2017). Implementasi Manajemen Berbasis Sekolah Untuk Meningkatkan Mutu Sekolah Dasar Islam Insan Kamil Bacan Kabupaten Halmahera Selatan. Edukasi, 15(1), 610–620. https://doi.org/10.33387/j.edu.v15i1.279
Nisoh, A. (2019). Manajemen Peningkatan Mutu Madrasah (Studi Komparasi Lembaga Pendidikan Di Indonesia Madrasah Pembangunan UIN Jakarta) dan Thailand (Ma’had Al-Ulum Adiniyah Pohontanjong Ruso Narathiwat). Jurnal Tahdzibi: Manajemen Pendidikan Islam, Vol. 4(No. 2), 85–94. https://doi.org/10.24853/tahdzibi.4.2.85-94
Normina. (2016). Partisipasi Masyarakat Dalam Pendidikan. Ittihad Jurnal Kopertais Wilayah XI Kalimantan, 14(26), 71–85. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.18592/ittihad.v14i26.874
Parlina, F. I., Warlizasusi, J., & Ifnaldi, I. (2022). Manajemen Tenaga Pendidik Dalam Meningkatkan Manajemen Mutu Madrasah Di MI 04 Rejang Lebong. Al-Madrasah: Jurnal Pendidikan Madrasah Ibtidaiyah, 6(4), 1291. https://doi.org/10.35931/am.v6i4.1229
Raharjo, S. B. (2014). Kontribusi Delapan Standar Nasional Pendidikan terhadap Pencapaian Prestasi Belajar. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 20(4), 470–482. https://doi.org/10.24832/jpnk.v20i4.160
Ramadhani, M. M., Supit, D., Arribathi, A. H., & Ari, Y. D. (2023). Manajemen Pendidikan. Deli Serdang Sumatera Utara: Mifandi Mandiri Digital.
Ramlawati. (2020). Total Quality Management. Mkaasar: Nas Media Pustaka.
Samsu. (2017). Metode penelitian: teori dan aplikasi penelitian kualitatif, kuantitatif, mixed methods, serta research & development. Jambi: Pusaka Jambi.
Setyo, S., Mudhofir, M., & Choiriyah, S. (2021). Manajemen Mutu Lembaga Pendidikan Berprestasi Pada Madrasah Ibtidaiyah. Jurnal Ilmiah Ekonomi Islam, 7(1), 266. https://doi.org/10.29040/jiei.v7i1.2215
Subiyantoro, Afifah, S., Ningsi, W., Simanjuntak, Tambak, H. N., Ramadhan, A. H., & Labiba, Z. (2021). Implementasi Manajemen Mutu Terpadu Lembaga Pendidikan Islam. In Fakultas Ilmu Tarbiyah Keguruan UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta. Retrieved from https://medium.com/@arifwicaksanaa/pengertian-use-case-a7e576e1b6bf
Suratno, S. (2018). Manajemen Sistem Penjaminan Mutu Internal Sekolah dalam Upaya Pengembangan Program Akademik Unggulan. Media Manajemen Pendidikan, 1(2), 217. https://doi.org/10.30738/mmp.v1i2.3255
Tuala, R. P. (2018). Manajemen Peningkatan Mutu Sekolah. In SME Technical Paper (Series) MM. Bandar Lampung: Lintang Rasi Aksara Books.
Umam, M. K. (2020). Dinamisasi Manajemen Mutu Persfektif Pendidikan Islam. Jurnal Al-Hikmah, 8, 61–74. Retrieved from http://www.jurnal.staiba.ac.id/index.php/Al-Hikmah/article/view/141
Zuhdi, A. (2018). Dampak Rintisan Internasionalisasi Pendidikan Tinggi di UIN Walisongo Semarang. Literasi, IX(2), 124–147.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).