Strategi Interaksi Guru PAI dalam Membentuk Akhlakul Karimah Siswa
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v12i02.5002Keywords:
Strategi, Interaksi, Guru, PAIAbstract
References
Abdullah, R. (2016) Pembelajaran Dalam Perspektif Kreativitas Guru Dalam Pemanfaatan Media Pembelajaran. Lantanida Journal, 4(1), 1-15.
Adi, L. (2022). Pendidikan Keluarga Dalam Perspektif Islam. Jurnal Pendidikan Ar-Rashid, 7(1), 1-9.
Amelia, J. (2021). Peran Keteladanan Guru Pai Dalam Pembentukan Karakter Religius Siswa Smp Negeri 07 Lubuklinggau, al-Bahtsu, 6(1), 87-95.
Djamarah, Syaiful bahri. (2000) “Guru Dan Anak Didik Dalam Interaksi Edukatifâ€, Jakarta:PT. Rineka Cipta.
Kementrian Agama RI, (2006), Al-Qur’an Dan Terjemahnya, Semarang: Toha Putra.
Kementrian Pendidikan Nasional, (2014) Kamus Besar Bahsa Indonesia Edisi Keempat, Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Kesuma, U., Hamami, T. (2020). Implementasi Tujuan Pendidikan Dalam Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Di Mts Patra Mandiri Plaju Kota Palembang. Al-Tarbawi Al-Haditsah: Jurnal Pendidikan Islam, 5(2), 146-180.
Mahmuda, Siti. (2010), Psikologi Sosial, Jakarta: Rajawali
Massie, A. Y., Nababan, K. R.(2021). Dampak Pembelajaran Daring Terhadap Pendidikan Karakter Siswa. Jurnal pendidikan, XXXVII(1), 54-61.
Murdin, Muhammad.(2008), Kiat Menjadi Guru Professional, Yogyakarta: ar-ruzz media.
Novauli. F. M. (2015). Kompetensi Guru Dalam Peningkatan Prestasi Belajar Pada Smp Negeri Dalam Kota Banda Aceh . Jurnal Administrasi Pendidikan Pascasarjana Universitas Syiah Kuala, 3(1), 45- 67.
Nurkholis. (2013) Pendidikan Dalam Upaya Memajukan Teknologi, Jurnal Kependidikan, 1(1), 24-44.
Pieter, Hari Zen. (2012), Pengantar Komunikasi Dan Konseling, Jakarta: kencana prenada media group.
Pohan, Indra Satia, (2023), Strategi Pembelajaran Umum Dan PAI, MEDAN : UMSU PRESS.
Rosarian, A. W., Dirgantoro, K. P. S. (2020). Upaya Guru Dalam Membangun Interaksi Siswa Melalui Metode Belajar Sambil Bermain, JOHME: Journal of Holistic Mathematics Education, 3(2),146 – 163.
Sahrul, (2004), Sosiologi Islam, Medan: IAIN Press
Sardiman, A.M. ( 2014), Interaksi Dan Motivasi Belajar Mengajar, Jakarta : Raja Grafindo.
Sopian, A. (2016). Tugas, Peran dan Fungsi Guru dalam Pendidikan. RAUDHAH Proud To Be Professionals Jurnal Tarbiyah Islamiyah, 1(1), 88-97.
Sugiyono, (2008) , Memahami Penelitian Kualitatif, Bandung: Alfabeta.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).