Internalization of Multicultural Islamic Education in Pharmaceutical Vocational School, Medan City
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v12i02.4991Keywords:
Multicultural, Islamic Education, School of Pharmacy.Abstract
References
Asifudin, A. J. (2010). Mengungkit Pilar-pilar Pendidikan Islam: Tinjauan Filosofis. Yogyakarta: SUKA Press, UIN Sunan Kalijaga.
Assingkily, M. S., et.al. (2019). Studi Ilmu Pendidikan: Ditinjau dari Model, Pendekatan, Strategi, Kebijakan Pendidikan dan Studi Pemikiran Tokoh. Yogyakarta: K-Media.
Assingkily, M. S. (2021). Metode Penelitian Pendidikan: Panduan Menulis Artikel Ilmiah dan Tugas Akhir. Yogyakarta: K-Media.
Dua Dasawarsa Kerusuhan Sampit, Konflik Antar-Etnis yang Berujung Tragedi. (20 Oktober 2020). Liputan6, p. 3. Diambil pada tanggal 25 Januari 2023, dari https://www.liputan6.com/newa/read/4485567/2-dasawarsa-kerusuhan-sampitkonflik-antar-etnis-yang-berujung-tragedi.
Faturrohman, M. (2015). Budaya Religius dalam Peningkatan Mutu Pendidikan: Tujuan Teoretik dan Praktik Kontekstualisasi Pendidikan Agama di Sekolah. Yogyakarta: Kalimedia.
Fuaduddin, B. H. (1999). Dinamika Pemikiran Islam di Perguruan Tinggi: Wacana tentang Pendidikan Agama Islam. Jakarta: Logos.
Gazalba, S. (2004). Sistematika Filsafat: Buku Keempat Pengantar kepada Teori Nilai. Jakarta: Bulan Bintang.
Ghafur, A. W. (2005). Tafsir Sosial: Mendialogkan Teks dengan Konteks. Yogyakarta: eLSAQ.
Hasan, M. T. (2016). Pendidikan Multikultural: Sebagai Opsi Penanggulangan Radikalisme. Malang: LP. Unisma.
Hidayat, M. N. (2015). “Internalisasi Nilai-nilai Multikultural dalam Tafsir Al-Razi’ pada Pengembangan Pendekatan Pembelajaran Tafsir†Jurnal Studi Agama dan Masyarakat, 11(1), 105-121. https://e-journal.iain-palangkaraya.ac.id/index.php/jsam/article/view/450.
Kasinyo, K. (2014). Model Pengembangan Pendidikan Agama Islam Berbasis Multikultural. Jakarta: PT. RajaGrafindo Persada.
Minarti, S. (2016). Ilmu Pendidikan Islam: Fakta Teoretis-Filosofis & Aplikatif-Normatif. Jakarta: Penerbit Amzah.
Tawuran di Hari Guru; Pelajar di SUMUT Tewas di Bacok, (25 November 2022). Viva, p. 5. Diambil pada tanggal 26 Januari 2023, dari https://www.google.com/amp/s/www.viva.co.id/amp/berita/nasional/15483511548351-tawuran-di-hari-guru-pelajar-di-sumut-tewas-dibacok.
Umar, H. (2003). Metode Penelitian untuk Skripsi dan Tesis Bisnis. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Yaqin, M. A. (2005). Pendidikan Multikultural: Cross-Cultural Understanding untuk Demokrasi dan Keadilan. Yogyakarta: Pilar Media.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).