Basic Concepts of Evaluation In The Evaluation of Islamic Religious Education Learning In Schools
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v12i001.4988Keywords:
Learning Evaluation, Islamic Religious Education, Basic ConceptsAbstract
References
Afif, A. A., Hidayati, F., & Aulia, F. (2022). EVALUASI IMPLEMENTASI PROGRAM PENERIMAAN SISWA BARU DI SMP NEGERI 50 PALEMBANG: id. Jurnal Manajemen …. https://www.ejurnal-stitpringsewu.ac.id/index.php/jmpi/article/view/205
Alfiyanto, A. (2022). Manajemen Rekrutmen Tenaga Pendidik Baru di SMA Nurul Palembang. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam. https://jurnal.iain-bone.ac.id/index.php/adara/article/view/1741
Alfiyanto, A., & Hidayati, F. (2022). Tenaga Pendidik dan Literasi Digital: Tantangan Pembelajaran Di Era Industri 4.0. Ikhtisar: Jurnal Pengetahuan Islam. http://ojs.iaisumbar.ac.id/index.php/ikhtisar/article/view/45
Alfiyanto, A., Ibrahim, I., Mustika, A., & ... (2022). Pelaksanaan Bimbingan Konseling Dalam Membentuk Kecerdasan Spiritual Siswa. Edumaspul: Jurnal …. https://ummaspul.e-journal.id/maspuljr/article/view/3072
Amiruddin, M. (2021). Internalisasi Nilai-nilai Spiritual Islam dalam Pembentukan Kepribadian Peserta Didik di Sekolah Dasar Islam Terpadu Ar Rahman Petukangan Utara JakartaSelatan, Tesis, Institut PTIQ Jakarat, 2021. Program Studi Magister Manajemen Pendidikan Islam Konsentrasi Pendidikan Dasar Dan Menengah Islam Program Pascasarjana Institut PTIQ Jakarta.
Andi Warisno. (2019). Pendidikan Anak Dalam Keluarga Yang Didasarkan Pada Tuntunan Agamaislam. Mubtadiin, 2, 17–30.
Anggarani, A., Tyas, W. P., Trie, K., & Ikhsani, W. (2015). Sumber Daya Alam dan Sumber Daya Manusia Untuk Pembangunan Ekonomi Indonesia. Forum Ilmiah.
Astuti, M. (2022). evaluasi pendidikan. cv budi utama.
Aziz, A. A., Hidayatullah, A. S., Ruswandi, U., & Arifin, B. S. (2021). Pembelajaran Pendidikan Agama Islam (PAI) di Sekolah Dasar. Jurnal Penelitian Pendidikan Islam. https://doi.org/10.36667/jppi.v9i1.542
Bayudi, A. (2020). Penggunaan Media Gambar dalam Proses Pembelajaran dapat Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Sekolah Dasar. SHEs: Conference Series, 3(4), 1368–1372.
Dina, A., Yohanda, D., Fitri, J., & ... (2022). Teori Kinerja Guru Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan. Jurnal Edukasi Nonformal, 3(1), 149–158.
Elvira, E. (2021). Faktor Penyebab Rendahnya Kualitas Pendidikan dan Cara Mengatasinya (Studi pada : Sekolah Dasar di Desa Tonggolobibi). Iqra: Jurnal Ilmu Kependidikan Dan Keislaman. https://doi.org/10.56338/iqra.v16i2.1602
Febriyanti, & Alfiyanto, A. (2022). Pelaksanaan Penerimaan Peserta Didik Baru (PPDB) di Madrasah Aliyah (MA) Paradigma Palembang. Dirasah: Jurnal Studi Ilmu Dan Manajemen …. https://ejournal.iaifa.ac.id/index.php/dirasah/article/view/421
Halimah, & Adiyono. (2022). Unsur-Unsur Penting Penilaian Objek Dalam Evaluasi Hasil Belajar. Educatioanl Journal: General and Specific Research, 2(Februari), 160–167.
Haris, N., As-Sa’idah, M. M., Sunandar, Y., Ruswandi, U., & Firdaus, N. (2023). Konsep Dasar Evaluasi dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam di SD Negeri 105 Sukarela Kota Bandung. Al Qalam: Jurnal Ilmiah Keagamaan Dan Kemasyarakatan, 17(3), 2103. https://doi.org/10.35931/aq.v17i3.2136
Hendra, R., Rahman, Y., Humaeroh, I., & ... (2022). Al-Quran Hadith Learning Design in Facing the Era 5.0. At-Tarbawi: Jurnal …. https://journal.iainlangsa.ac.id/index.php/tarbawi/article/view/4238
Hidayat, N. (2018). Nilai-nilai Ajaran Islam Tentang Perdamaian (Kajian antara Teori dan Praktek). Aplikasia: Jurnal Aplikasi Ilmu-Ilmu Agama, 17(1). https://doi.org/10.14421/aplikasia.v17i1.1271
Hidayat, T., & Asyafah, A. (2019). KONSEP DASAR EVALUASI DAN IMPLIKASINYA DALAM EVALUASI PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SEKOLAH. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam. https://doi.org/10.24042/atjpi.v10i1.3729
Hidayat, T., Rizal, A. S., & Fahrudin, F. (2018). Peran Pondok Pesantren Sebagai Lembaga Pendidikan Islam di Indonesia. Ta’dib: Jurnal Pendidikan Islam. https://doi.org/10.29313/tjpi.v7i2.4117
Hidayat, T., & Suryana, T. (2018). Menggagas Pendidikan Islami: Meluruskan Paradigma Pendidikan di Indonesia. Jurnal Pendidikan Islam Indonesia, 3(1), 75–91. https://doi.org/10.35316/jpii.v3i1.89
Idrus. (2019). Evaluasi Dalam Proses Pembelajaran. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 9(2), 920–935. https://doi.org/10.35673/ajmpi.v9i2.427
Ikhwan, M., Azhar, Wahyudi, D., & Alfiyanto, A. (2023). Peran Pendidikan Agama Islam dalam Memperkuat Moderasi Beragama di Indonesia. Jurnal Realita: Jurnal Penelitian Dan Kebudayaan Islam, 21(1). https://doi.org/https://doi.org/10.30762/realita.v21i1.148
Jannah, F. (2013). Pendidikan Seumur Hidup dan Implikasinya. DINAMIKA ILMU. https://doi.org/10.21093/di.v13i1.19
Jupriyanto, J. (2018). Kemampuan Berpikir Kritis Siswa Dalam Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam Kelas Iv. Jurnal Ilmiah Pendidikan Dasar, 5(2), 105. https://doi.org/10.30659/pendas.5.2.105-111
Miswanto, M. (2014). Evaluasi Pendidikan Agama Islam Berbasis Karakter. Jurnal Ilmiah Madaniyah, 4(2), 151–164.
Muhamad Khoirul Umam. (2019). Lembaga Pendidikan Islam Dalam Telaah Lingkungan Strategik. Jurnal Tinta, 1(2), 16–29. https://doi.org/10.35897/jurnaltinta.v1i2.196
Muslich, M. (2011). Pendidikan Karakter Menjawab Tantangan Krisis Multidimensi. Bumi Aksara.
Nabilah, E., & Erihadiana, M. (2022). TELAAH MANAJEMEN KURIKULUM KHAS SEKOLAH RABBANI DALAM UPAYA MENINGKATKAN PEREKONOMIAN MANDIRI SISWA. Evaluasi: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam. https://doi.org/10.32478/evaluasi.v6i1.886
Nurharjadmo, W., & Negara, J. A. (2008). EVALUASI IMPLEMENTASI KEBIJAKAN PENDIDIKAN SISTEM GANDA DI SEKOLAH KEJURUAN Evaluation Implementation Dual System Education Program in Senior Technical High School. Spirit Publik.
Nurhuda, H. (2022). Masalah-Masalah Pendidikan Nasional; Faktor-Faktor dan Solusi yang Ditawarkan. Dirasah : Jurnal Pemikiran Dan Pendidikan Dasar Islam, 5(2), 127–137. https://stai-binamadani.e-journal.id/jurdir/article/view/406
Pasaribu, A. N., Zaenudin, A., Septiawan, Y., & Hadi, H. (2022). Aktualisasi Merdeka Belajar, Kampus Merdeka, & Kampus Mengajar. CV. Global Aksara Pers.
Rahman, A., Munandar, S. A., Fitriani, A., Karlina, Y., & Yumriani. (2022). Pengertian Pendidikan, Ilmu Pendidikan dan Unsur-Unsur Pendidikan. Al Urwatul Wutsqa: Kajian Pendidikan Islam.
Rasyid, H. (2015). MEMBANGUN GENERASI MELALUI PENDIDIKAN SEBAGAI INVESTASI MASA DEPAN. Jurnal Pendidikan Anak. https://doi.org/10.21831/jpa.v4i1.12345
Ridho, A. (2023). Analisis Evaluasi Program Pendidikan Dalam Pembelajaran Di Sekolah. JPBB : Jurnal Pendidikan, Bahasa Dan Budaya, 2(2s).
Safitri, D., Haeniah, N., Maryati, S., Alfiyanto, A., & Ghazali, M. (2022). Sikap Toleransi Beragama Peserta Didik Kelas X di SMA YPI Tunas Bangsa Palembang. Irfani, 18(1). https://www.journal.iaingorontalo.ac.id/index.php/ir/article/view/2625
Salahudin, Akos, M., & Hermawan, A. (2018). Meningkatkan Mutu Pendidikan Melalui Sumber Daya Manusia dan Sarana Prasarana di MTsN Banjar Selatan 2 Kota Banjarmasin. Jurnal Ilmu Administrasi Dan Manajemen, 2(1), 1–13. https://ejournal.stiabinabanuabjm.ac.id/index.php/administraus/article/download/18/9
Shunhaji, A. (2019). AGAMA DALAM PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SEKOLAH DASAR. Andragogi: Jurnal Pendidikan Islam Dan Manajemen Pendidikan Islam. https://doi.org/10.36671/andragogi.v1i1.46
Stevi, H., Nicholaas, K., & Shirley Y. V. I. Gon. (2021). Peranan Pendidikan Dalam Meningkatkan Sumber Daya Manusia Di SMA Negeri 1 Tampan Amma Di Talaud. Jurnal Holistik, 14(2), 1–15. https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/holistik/article/download/34453/32350
Sudijono, A. (2015). Pengatar Evaluasi Pendidikan. Rajawali Pers.
Syafri, Z. (2016). Analisis Evaluasi Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Di Sma Negeri 1 Rambatan, Tanah Datar. Al-Fikrah: Jurnal Manajemen Pendidikan, 4(2), 187. https://doi.org/10.31958/jaf.v4i2.420
Tambak, S. (2017). Metode Cooperative Learning dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Al-Hikmah: Jurnal Agama Dan Ilmu Pengetahuan. https://doi.org/10.25299/al-hikmah:jaip.2017.vol14(1).1526
Yaniariza, N., Fairuz, S., & Yunita, S. (2022). Analisis penyebab rendahnya relevansi pendidikan dengan tuntutan masyarakat. Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(2), 9752–9759. https://jptam.org/index.php/jptam/article/download/3937/3303/7544
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).