Penerapan Pendidikan Islam dalam Masyarakat Minoritas Muslim di Kecamatan Sirandorung Kabupaten Tapanuli Tengah
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v12i02.4846Keywords:
Pendidikan Islam, Masyarakat Minoritas Muslim, Kecamatan Sirandorung, Kabupaten Tapanuli Tengah, Kondisi Sosial-Religius, Penerapan, HambatanAbstract
References
Afifudin, A. (2015). Penerapan Metode Berbasis Aktivitas Untuk Meningkatkan Prestasi Belajar Matematika Materi Operasi Hitung Aljabar Siswa Kelas Vii-C Smp Negeri 1 Pogalan Kabupaten Trenggalek Semester I Tahun 2013/2014. Jurnal Pendidikan Profesional, 4(3), 1-15.
Ashad, F. (2017). Pengembangan Sumberdaya Manusia Dalam Lembaga Pendidikan Anak Usia Dini. Jurnal Pembelajaran Fisika, 5(4), 412 – 418.
Daradjat, Zakiah. (1993). Pendidikan Islam Dalam Keluarga dan Sekolah Jakarta: CV. Rahuma.
Daradjat, Zakiah. (2020). Ilmu Pendidikan Islam. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Djunaid, H. (2014). Konsep Pendidikan Dalam Alquran (Sebuah Kajian Tematik). Lentera Pendidikan, 17(1), 139-150.
Khairuddin, K. (2022). Peranan Bimbingan dan Konseling Islam dalam Lingkup Pendidikan. Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(1), 405–408
Makkawaru, M. (2019). Pentingnya Pendidikan Bagi Kehidupan dan Pendidikan Karakter dalam Dunia Pendidikan. Jurnal Konsepsi, 8(3),116-119.
Mappasiara. (2018). Pendidikan Islam (Pengertian, Ruang Lingkup dan Epistemologinya) Jurnal Pendidkan Islam, VII(1), 147-160.
Nasution, M. I. (2013). Demokrasi Dan Politik Minoritas Di Indonesia. Politica. 4(2), 313-335
Nurkholis. (2019). Pendidikan Dalam Upaya Memajukan Teknologi. Jurnal Kependidikan, 1(1), 24-44
Purnomo, Solikhah, P. I. (2021). Konsep Dasar Pendidikan Islam Inklusif : Studi Tentang Inklusivitas Islam Sebagai Pijakan Pengembangan Pendidikan Islam Inklusif. J-PAI : Jurnal Pendidikan Agama Islam, 7(2), 114-127.
Sholeh. (2016). Konsep Pendidikan Islam yang Ideal: Upaya Pembentukan Keperibadian Muslim. Jurnal Al-hikmah, 13(1), 52-70
Syafe’i. I. (2015). Tujuan Pendidikan Islam. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 6(1),1-16.
Zulkifli. (2019). Konsep Pendidikan Dalam Islam. Rausyan Fikr, 15(2), 65-96.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).