Analysis of Motivation And Learning Interest In The English Speaking Ability of Madrasah Tsanawiyah Students
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v10i02.4523Keywords:
Motivation, Learning Interest, Speaking, Madrasah TsanawiyahAbstract
References
Abidin, Y., & Mulyati, T. (2017). Pembelajaran Literasi: Strategi Meningkatkan Kemampuan Literasi Matematika, Sains, Membaca, dan Menulis. Bumi Aksara.
Abidin, Z., Utami, S., & Kartono. (2015). Peningkatan Kemampuan Berbicara Pembelajaran Bahasa Indonesia Dengan Teknik Bercerita (Story Telling) Pada Sekolah Dasar. Program Studi Pendidikan Guru Sekolah Dasar FKIP Untan.
Agustin, A. (2015). Pengalaman Khalayak Konsumen terhadap Pesan Aktivasi Merek Magnum Cafe dalam Konteks Komunikasi Berasa: Studi Fenomenologi. Jurnal Ilmiah Universitas Bakrie.
Astuti, S., Susanti, A. I., Nurparidah, R., & Mandiri, A. (2017). Asuhan ibu dalam masa kehamilan. Penerbit Erlangga.
Dalyono, M. (2005). Psikologi Pendidikan. Rineka Cipta.
Djamarah, & Bahri, S. (2011). Psikologi Belajar. Psikologi Belajar.
Education, M. of. (2008). Kamus Besar Bahasa Indonesia Pusat Bahasa. Gramedia Pustaka Utama.
Emda, A. (2018). Kedudukan Motivasi Belajar Siswa Dalam Pembelajaran. Lantanida Journal, 5(2), 172. https://doi.org/10.22373/lj.v5i2.2838
Hemayanti, K. L., Muderawan, I. W., & Selamat, I. N. (2020). Analisis Minat Belajar Siswa Kelas Xi Mia Pada Mata Pelajaran Kimia. Jurnal Pendidikan Kimia Indonesia, 4(1), 20. https://doi.org/10.23887/jpk.v4i1.24060
Ilham, N. (2021). Pengaruh Motivasi dan Disiplin terhadap Kinerja Karyawan PT. Polypet Indonesia di Jakarta. JIIP - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 4(5), 360–367. https://doi.org/10.54371/jiip.v4i5.280
Laia, B., Telaumbanua, K., & Fau, S. (2018). Kontribusi Motivasi Dan Minat Belajar Terhadap Kemampuan Berbicara Bahasa Inggris Mahasiswa Program Studi Bimbingan Konseling Stkip Nias Selatan. Jurnal Education and Development.
Mulyasa, E. (2017). Kurikulum berbasis kompetensi. Remaja Rosda Karya.
Nur’aeni, I. (2012). Kemampuan Berbicara Anak dalam Keluarga Multikultiral dengan Pola Asuh Otoritatif. Kaos GL Dergisi.
Nur’Aini, & Fajar. (2016). Pedoman Praktis Menyusun SOP. Quadrant.
Ormrod, J. E. (2011). Educational Psychology: Developing Learners. Pearson Prentice Hall.
Sanjaya, W. (2010). Strategi pembelajaran berorientasi standar proses. Prenada Media Group.
Sardiman. (2006). Interaksi dan Motivasi Belajar-Mengajar. Raja Gafindo Persada.
Sari, L., & Lestari, Z. (2019). Meningkatkan kemampuan berbicara Bahasa Inggris siswa dalam menghadapi era revolusi 4.0. Prosiding Seminar Nasional Pendidikan Program Pascasarjana Universitas PGRI Palembang, 30. https://jurnal.univpgri-palembang.ac.id/index.php/Prosidingpps/article/view/2566
Sihombing, S. (2021). Analisis Minat dan motivasi Belajar, Pemahaman Konsep dan Kreativitas Siswa terhadap hasil Belajar Siswa dalam Materi Geometri Selama Pembelajaran Dalam Jaringan kelas X SMA Kota Medan. Sepren. https://doi.org/10.36655/sepren.v2i2.555
Slameto. (2010). Belajar dan faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Rineka Cipta.
Surahman, Rachmat, M., & Supardi, S. (2016). Metodologi Penelitian. Kementerian Kesehatan Republik Indonesia.
Susanto, A. (2013). Teori belajar dan pembelajaran di sekolah dasar. Kencana.
Tarigan, N. T. (2019). Pengembangan Buku Cerita Bergambar Untuk Meningkatkan Minat Baca Siswa Kelas IV Sekolah Dasar. Jurnal Curere.
Uno, H. B., & Junwinanto. (2007). Teori motivasi & pengukurannya : analisis di bidang pendidikan. Bumi Aksara.
Warti, E. (2018). Pengaruh Motivasi Belajar Siswa terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa di SD Angkasa 10 Halim Perdana Kusuma Jakarta Timur. Mosharafa: Jurnal Pendidikan Matematika. https://doi.org/10.31980/mosharafa.v5i2.273
Yusuf, A. M. (2013). Metode Penelitian Kualitatif, Kuantitatif dan Penelitian Gabungan. Renika Cipta.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).