Religious Activity-Based School Culture Program Implementation In MA Paradigma Palembang
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v11i03.4520Keywords:
religious activity, school culture, implementationAbstract
References
Alfiyanto, A. (2020). MANAJEMEN PEMASARAN JASA PENDIDIKAN BERBASIS BUDAYA RELIGIUS. Adaara: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 10(1). https://doi.org/10.35673/ajmpi.v10i1.867
Annur, S. (2013). Metodologi Penelitian Pendidikan. Noer Fikri.
Daud, Y. M. (2021). Dinamika Pendidikan Islam di Indonesia. Jurnal Intelektualita Prodi MPI FTK UIN Ar-Raniry, 10(2), 1–10.
Elihami, E., & Syahid, A. (2018). PENERAPAN PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DALAM MEMBENTUK KARAKTER PRIBADI YANG ISLAMI. Edumaspul - Jurnal Pendidikan. https://doi.org/10.33487/edumaspul.v2i1.17
Fatoni, A. (2011). Metodologi Penelitian dan Teknik Penyususna Skripsi. Rineka Cipta.
Haderani, H. (2019). Peranan keluarga dalam Pendidikan Islam. Ilmu Kependidikan Dan Kedakwahan, 12(24), 22–41.
Hadi, M. (2013). Hakikat Sistem Pendidikan Islam. Jurnal Tarbawiyah, 10(2), 32–48. http://e-journal.metrouniv.ac.id/index.php/tarbawiyah/article/view/345
Hadi, N. F. (2022). Pola Pikir Dan Karakteristik Pendidikan Agama Islam Di Sekolah. Jurnal Pengembangan Belajar Dan Pembelajaran Pendidikan Agama Islam, I(July 2018), 1–23.
Haris, M. (2015). PENDIDIKAN ISLAM DALAM PERSPEKTIF PROF. H.M ARIFIN. Jurnal Ummul Qura, 6(2).
Hidayati, N. (2018). Pengaruh Pendidikan Agama Dalam Keluarga Dan Sekolah Terhadap Karakter Religius. Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 7(23), 2.254-2.262.
Indy, R. (2019). Peran Pendidikan Dalam Proses Perubahan Sosial Di Desa Tumaluntung Kecamatan Kauditan Kabupaten Minahasa Utara. HOLISTIK, Journal Of Social and Culture, 12(4), 1–18. https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/holistik/article/view/25466
Iwan Hermawan. (2020). Konsep Nilai Karakter Islami sebagai Pembentuk Peradaban Manusia. Southeast Asian Journal of Islamic Education Management, 1(2), 200–220. http://clik.dva.gov.au/rehabilitation-library/1-introduction-rehabilitation%0Ahttp://www.scirp.org/journal/doi.aspx?DOI=10.4236/as.2017.81005%0Ahttp://www.scirp.org/journal/PaperDownload.aspx?DOI=10.4236/as.2012.34066%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.pbi.201
Kemendikbud. (2013). UU SISDIKNAS Nomor 20 Tahun 2003. KEMENDIKBUD.
Khasanah, S. N. (2014). Peran Keluarga Sebagai Madrasah Pertama Bagi Pendidikan Ketauhidan Anak. An-Nidzam, 6, 89–106.
Lubis, M. (2009). Evaluasi Pendidikan Nilai : perkembangan Moral keagamaan mahasiswa PTAIN. Pustaka Pelajar.
Muhardi. (2004). Kontribusi Pendidikan Dalam Meningkatkan Kualitas Bangsa Indonesia. PT. Gramedia Pustaka Ilmu, XX(4), 345–3.
Mulyono, B. (2019). Pendidikan kewarganegaraan untuk sekolah menengah pertama: Tinjauan filosofis, sosiologis, yuridis, dan psikologis. Jurnal Citizenship: Media Publikasi Pendidikan Pancasila Dan Kewarganegaraan. https://doi.org/10.12928/citizenship.v1i2.12719
Munir, M. M. (2021). Implementasi Budaya Religius Peserta Didik di Lingkungan Sekolah SMP Negeri 2 Diwek. Prosiding Nasional, 4(1), 225–246. http://prosiding.iainkediri.ac.id/index.php/pascasarjana/article/view/74
Muslimah. (2021). “Penanaman Nilai-Nilai Pendidikan Karakter padaada Pembelajaran Pendidikan Agama Islam di Masa Pandemi Covid-19.†AT-TA’LIM: Jurnal Kajian Pendidikan Agama Islam, 3(1), 22–36.
Nurrohman, W. (2022). PENANAMAN BUDAYA RELIGIUS MELALUI PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SMP PGRI KASIHAN BANTUL. UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta.
Putra, R. D. dan S. (2017). Implementasi Budaya Religius Dalam Upaya Membentuk Prilaku Disiplin Siswa di SMK Sunan Ampel Menganti Gresik. Jurnal Inspirasi Managemen, 1(I).
Rasmi, U. S. (2019). KEPEMIMPINAN KEPALA MADRASAH DALAM MENGEMBANGKAN BUDAYA AGAMA DI MADRASAH ALIYAH AL HIKMAH BANDAR LAMPUNG. UIN Raden Intan Lampung.
Rustam. (2018). Sistem Nilai Dan Hubungannya Dengan Proses Pendididkan Islam. Inspiratif Pendidikan, 7(2), 293. https://doi.org/10.24252/ip.v7i2.7913
Sadari, S. (2019). Metode Pendidikan Keberagamaan di Lingkungan Keluarga. Alim | Journal of Islamic Education. https://doi.org/10.51275/alim.v1i1.117
Shalha, M. K. (2015). Konsepsi Pendidikan Seks Untuk Anak Dalam Pandangan ‘Abd Allah Nasih ‘Ulwan. Epistemé: Jurnal Pengembangan Ilmu Keislaman, 10(1). https://doi.org/10.21274/epis.2015.10.1.123-150
Sudarto. (2018). Pengaruh Pendidikan Terhadap Pembentukan Jiwa Agama. Al-Lubab, 4(1), 20–27.
Sugiyono. (2022). Metode Penelitian Kualitatif. Alfabeta.
Suharsimi, A. (2016). Prosedur Penelitian Kualitatif, Suatu Pendekatan Praktek. Rineka Cipta, 2006(2006), 96.
Tamjidnoor, T. (2012). Konsep Penerapan Aspek Afektif Pada Mata Pelajaran Akidah Akhlak. Tarbiyah Islamiyah: Jurnal Ilmiah Pendidikan Agama Islam, 2(2).
Wahyuni, J. F. (2022). STRATEGI GURU PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DALAM MEMBINA AKHLAKUL KARIMAH SISWA DI SEKOLAH MENENGAH KEJURUAN NEGERI 1 KOTA JAMBI. UIN Jambi.
Yani, R. I. (2020). NTERNALISASI NILAI-NILAI AKHLAK DALAM PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DI SEKOLAH MENENGAH PERTAMA NEGERI 23 KOTA JAMBI. UIN Jambi.
Yuhani`ah, R. (2021). Psikologi Agama Dalam Pembentukan Jiwa Agama Remaja. Jurnal Kajian Pendidikan Islam, 12–42. https://doi.org/10.58561/jkpi.v1i1.5
Yusuf, M. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, kualitatif & Penelitian Gabungan. Kencana.
Zahidah, A. (2017). PERAN PENDIDIK BERBASIS ISLAMIC VALUE TERHADAP KARAKTER ANAK DIDIK DI SDIT QURROTA A’YUN PONOROGO. Universitas Muhammadiyah Ponorogo.
Zainuddin. (2022). STRATEGI DAN IMPLEMENTASI BUDAYA RELIGIUS DALAM MEMBANGUN KARAKTER SISWA. Jurnal Tarbiyah Islamiyah.
Zuhirsyan, M., & Nurlinda, N. (2018). Pengaruh Religiusitas dan Persepsi Nasabah terhadap Keputusan Memilih Bank Syariah. Al-Amwal : Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syari’ah. https://doi.org/10.24235/amwal.v10i1.2812
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).