Internalization of Religious Moderation Values For Students In MAN 2 Palembang
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v11i02.4469Keywords:
internalization, values, religious moderationAbstract
References
Abror, M. (2020). MODERASI BERAGAMA DALAM BINGKAI TOLERANSI: Kajian Islam dan Keberagaman. Rusydiah: Jurnal Pemikiran Islam, 1(2), 145.
Abu bakar, F. (2016). INTERAKSI ISLAM DENGAN BUDAYA LOKAL DALAM TRADISI KHANDURI MAULOD PADA MASYARAKAT ACEH. AKADEMIKA, 21(01), 20.
Al-Baghowy. (2011). Tafsir: Maosoatul Quranil ‟Adzim, Juz 8,.
Alfaini, S. (2021). Perspektif Al-Qur’an Tentang Nilai Moderasi Beragama Untuk Menciptakan Persatuan Indonesia. Eduprof : Islamic Education Journal, 3(2), 185.
Ali, Z. (2010). Pendidikan Agama Islam. Bumi Aksara.
Amaliyah, Darmawan, D., & Hasanah, Y. M. (2023). PEMAHAMAN NILAI MODERASI BERAGAMA MELALUI BUDAYA MENULIS DI SMK SELAGAN PONDOK LABU. Pengabdian Sosial, 3(1), 112.
Azra, A. (2017). Islam Indonesia Inklusif Vs Eksklusif: Dinamika Keberagamaan Umat Muslimin, Makalah untuk Pengajian Ramadhan PP Muhammadiyah. Kampus Universitas Muhammadiyah Jakarta.
Candra Cugaa, Yuli Adhanib, M. S. (2022). SOSIALISASI PENDIDIKAN ANTI KEKERASAN BAGI GURUSEKOLAH DASAR DESA BUTUKAN DAN KODOLAGON KEC. BOKAT KAB.BUOL. JAMMU, 1(2), 9.
Darlis. (2017). Mengusung Moderasi Islam di Tengah Masyarakat Multikultural. Jurnal Rausyan Fikr, 13(2).
Faisal, S. (2012). Format-Format Penelitian Sosial. Rajawali Pers.
Fajar, M. S. (2018). AKOMODASI BUDAYA LOKAL DALAM LEGISLASI HUKUM KELUARGA DI INDONESIA. JURNAL AQLAM -- Journal of Islam and Plurality, 3(2), 152.
Hanafi, M. (2013). Moderasi Islam. Pusat Studi Ilmu al-Qur¶an.
Hikmat, M. M. (2011). Metode Penelitian Dalam Perspektif Ilmu Komunikasi dan Sastra. Graha Ilmu.
Ikhsan Saleh, N. (2012). Peace Education : Kajian Sejarah, Konsep, dan Relevansinya dengan Pendidikan Agama Islam. Ar Ruzz Media.
Jauhari, M. I. (2016). PENDIDIKAN ANTI KEKERASAN PERSPEKTIF AL-QUR’AN DAN IMPLEMENTASINYA DALAM METODE PENGAJARAN PAI. Jurnal Pendidikan Agama Islam, 13(2), 171–172.
Jennifer, H. C. dan D. (2009). Penanganan Kekerasan di sekolah: Pendekatan Lingkup Sekolah Untuk Mencapai Praktik Terbaik. Indeks.
Karim, H. A. (2019). Implementasi Moderasi Pendidikan Islam Rahmatallil ’Alamin dengan Nilai_Nilai Islam. RI‟AYAH, 4(1), 10–11.
KementerianAgamaRI. (2019). Moderasi Beragama. Badan Litbang dan Diklat Kementerian Agama RI.
Margono, S. (2013). Metodologi Penelitian Pendidikan Cet. 2. Rineka Cipta.
Moleong, L. J. (2019). Metode Penelitian Kualitatif. Remaja Rosda Karya.
Muchith, M. S. (2014). “Radikalisme Dalam Dunia Pendidikan.†Jurnal Addin, 10(1), 165.
Muhamad Fahri, A. Z. (2019). Moderasi Beragama di Indonesia. Intizar, 25(2).
Mukti, I. S. A. (2000). Pendidikan Islam, Demokratisasi dan Masyarakat Madani. Pustaka Pelajar.
Munawwir, A. W. (2003). Kamus al-Munawwir Arab Indonesia Terlengkap. Pustaka Progresif.
Muthohar, A. (2007). Ideologi Pendidikan Pesantren. Pustaka Rizki Putra.
Nahak, H. M. . (2019). Upaya Melestarikan Budaya Indonesia Di Era Globalisasi. Jurnal Sosiologi Nusantara, 5(1), 65–76. https://doi.org/10.33369/jsn.5.1.65-76
Pip Jones, Liza Bradbury, S. L. B. (2016). Pengantar Teori-teori Sosial dari Teori Fungsionalisme Hingga Post-Modernisme. Yayasan Pustaka Obor Indonesia.
Robihan, A. (2018). ANTI KEKERASAN DI SEKOLAH MELALUI INTERNALISASI PRINSIP ASWAJA ANNAHDLIYAH. Jurnal Al Qalam, 19(2), 42.
Rubini. (2018). PENDIDIKAN ANTI KEKERASAN DALAM AL-QUR’AN. Jurnal Komunikasi Dan Pendidikan Islam, 7(2), 140.
Sugiyono. (2022). Metode Penelitian Kualitatif. Alfabeta.
Suleman, Z. (2010). Demokrasi Untuk Indonesia Pemikiran Politik Bung Hatta. : PT. Kompas Media Nusantara.
Surbakti, N. G. P. B. (2019). BELAJAR MENGHARGAI KEARIFAN LOKAL DARI YESUS DALAM MATIUS 22:32. VISIO DEI: Jurnal Teologi Kristen, 1(2), 162.
Sutrisno, E. (2019). Aktualisasi Moderasi Beragama di Lembaga Pendidikan. Jurnal Bimas Islam, 12(2).
Suwarni, F. V., & Atasoge, A. D. (2021). KOMITMEN KEBANGSAAN MAHASISWA STP REINHA MELALUI RITUAL KEAGAMAAN DALAM SPIRIT AYD 2017. JURNAL REINHA, 12(2), 22–23.
Syarbaini:Rusdiyanta, S. (2009). Dasar-dasar Sosiologi. Graha Ilmu.
Y. Ch. Nany S. (2009). MENANAMKAN NILAI PANCASILA PADA ANAK SEJAK USIA DINI. Humanika, 9(1), 107–116.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).