PERSONALITY COMPETENCE OF EDUCATORS TO SA'ID HAWWA PERSPECTIVE
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v11i02.4165Keywords:
Personality Competence, Educator, Sa'id Hawwa.Abstract
References
Abuddin Nata. Manajemen Pendidikan: Mengatasi Kelemahan Pendidikan Islam Di Indonesia. Jakarta: Kencana, 2012.
Ahmad, M. Y., & Siregar, B. (2015). Guru Profesional Menurut Imam Al-Ghazali dan Buya Hamka. Al-Hikmah: Jurnal Agama Dan Ilmu Pengetahuan, 12(1), 21–45. https://doi.org/10.25299/jaip.2015.vol12(1).1446
Al-Attas, Syed Muhammad Naguib, and Jalaluddin Rakhmat. Konsep Pendidikan Dalam Islam: Suatu Rangka Pikir Pembinaan Filsafat Pendidikan Islam. Jakarta: Mizan, 1984.
Al-Aqil, A., & Abdullah, M. (2003). Mereka yang telah Pergi; Tokoh-tokoh Pembangun Pergerakan Islam Kontemporer. Jakarta: Al-I’tisham Cahaya Umat.
Al-Ghazali. (2018). Ihya Al Ulumuddin, terj. Ismail Yakub (XII). Jakarta: CV. Faizan.
Anwar, K. (2009). Pendidikan Islam Kontemporer: Antara Konsepsi dan Aplikasi. In Tesis. Program Pascasarjana: Universitas Islam Negeri Raden Intan Lampung.
Arizqi Ihsan Pratama, M. Z. (2019). Konsep Kepribadian Guru Menurut Ibnu Sahnun. In Jurnal Pendidikan Islam (Vol. 12). https://doi.org/10.32832/tawazun.v12i1.1891
Azhar, P. C. (2019). Hubungan Kesejahteraan Psikologis Dengan Kompetensi Guru Di Yayasan Haji Maksum Abidin Shaleh Stabat. In Jurnal Sintaksis (Vol. 1).
Fitriana, S. (2019). Konsep Kepribadian Guru Menurut Zakiah Daradjat. IAIN PONOROGO.
Hamzah, B Uno. Model Pembelajaran Menciptakan Proses Belajar Mengajar Yang Kreatif Dan Efektif. Jakarta: Bumi Aksara, 2007.
Ginanjar, M. H. (2017). Keseimbangan peran orang tua dalam pembentukan karakter anak. In Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam (Vol. 2).
Harahap, H. S. (2014). Metodologi studi tokoh & penulisan biografi. Prenada Media.
Hasanah, A. (2019). Pengembangan Profesi Guru. Bandung: CV Pustaka Setia.
Huda, M. (2018). Kompetensi Kepribadian Guru Dan Motivasi Belajar Siswa (Studi Korelasi Pada Mata Pelajaran Pai). Jurnal Penelitian, 11(2), 237–266. https://doi.org/10.21043/jupe.v11i2.3170
Janawi, K. G. (2019). Citra Guru Profesional. Bandung: Al-I’tisham Cahaya Umat.
M.Quraish Shihab. (2002). Tafsir Al-Misbah. Jakarta: Lentera Hati.
Muali, C., & Qodratillah, K. R. (2018). Pengembangan karakter guru dalam menghadapi demoralisasi siswa perspektif teori dramaturgi. In Jurnal MUDARRISUNA: Media Kajian Pendidikan Agama Islam (Vol. 8).
Mulyani, F. (2017). Konsep Kompetensi Guru dalam Undang-Undang Nomor 14 Tahun 2005 Tentang Guru dan Dosen (Kajian Ilmu Pendidikan Islam). Jurnal Pendidikan Universitas Garut, 03(01), 1–8.
Mulyasa, E. (2007). Standar kompetensi dan sertifikasi guru. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Munawwir. (2009). Kamus Al- Munawwir Arab- indonesia. Jakarta: Pustaka Progresif.
Nafiah, L. H. (2021). Konsep Kompetensi Pendidik dalam Perspektif Muhammad Athiyah Al-Abrasyi. In Fakultas Tarbiyah dan Keguruan, UIN Raden Inten Lampung (Vol. 1).
Nana Sudjana. Dasar-Dasar Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru Algesindo, 2002.
Oktradiksa, A. (2012). Pengembangan kualitas kepribadian guru. In Nadwa: Jurnal Pendidikan Islam (Vol. 6). FITK UIN Walisongo.
Presiden Republik Indonesia. (n.d.). Undang-Undang Republik Indonesia Nomor 14 Tahun 2005 Tentang Guru dan Dosen.
Priansa, Donni Juni, S. S. S. A. K. (2017). Kinerja dan Profesionalisme Guru: fokus pada peningkatan kualitas sekolah, guru, dan proses pembelajaran.
Priansa, Donni Juni, Soni Suntani Sentiana Ai Kasmanah. Kinerja Dan Profesionalisme Guru: Fokus Pada Peningkatan Kualitas Sekolah, Guru, Dan Proses Pembelajaran, 2014.
Sa’id Hawwa. (1983). Duruus Fii al-’Amal al-Islaamiy. Daar al-Salam.
Sa’id Hawwa. (1992). Jundullah Tsaqafan Wa Akhlaqan. Cairo: Maktabah Wahabah.
Sa’id Hawwa. (1995). Kay La Namdi Ba’idan ‘An Ihtiyajat Al-’Asr. Beirut: Dar ’Ummar.
Sa’id Hawwa. (1996a). Fii Aafaaq al-Ta’aliim. Cairo: Maktabah Wahabah.
Sa’id Hawwa. (1996b). Jundullah Tsaqafan wa Akhlaqan. Cairo: Maktabah Wahabah.
Sa’id Hawwa. (2020). Jundullah: Mengenal Intelektualitas dan Akhlak Tentara Allah SWT. Gema Insani. Retrieved from https://books.google.co.id/books?id=xCoTEAAAQBAJ
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D (Cetakan ke). Bandung: Alfabeta.
Syafi’i, A. (2018). Konsep Pendidik Dalam Perspektif Alquran Dan Hadis. Qiroah, 1(1), 1–24.
Tim Penyusun Kamus Bahasa. Kamus Besar Bahasa Indonesia. 3rd ed. Jakarta: Balai Pustaka, 2002.
Zakiah Drajat. (2017). Kepribadian Guru (2nd ed.). Jakarta: Bulan Bintang.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).