IMPLEMENTATION OF QUR'AN MEMORIZATION ACTIVITIES AT MAN 2 PALEMBANG
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v11i02.4131Keywords:
Implementation, Activities, Qur’an MemorizationAbstract
References
Ajahari. (2018). ULUMUL QUR’AN (ILMU-ILMU ALQUR’AN). Aswaja Pressindo.
Ali, M. D. (2013). Pendidikan Agama Islam. Rajawali Press.
Andri, F., & Triana, E. S. (2015). Pengantar Manajemen. Mediatera.
Anggraini, H. (2021). UPAYA GURU DALAM MENGENALKAN HURUF HIJAIYAH MELALUI METODE IQRA DI TK TERATAI SUKARAME BANDAR LAMPUNG TAHUN AJARAN 1443 H / 2021 M. UIN Raden Intan Lampung.
Euis Soleha, H. (2008). Kepemimpinan yang Efektif dan Perubahan Organisasi. Fokus Ekonomi, 7(2), 83–93. http://download.portalgaruda.org/article.php?article=110046&val=550
Eva, A. (2017). Hukum Islam, Demokrasi Dan Hak Asasi Manusia. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi, 17(2), 24–31. http://ji.unbari.ac.id/index.php/ilmiah/article/view/357
Febriyanti, F., Alfiyanto, A., Zulkipli, Z., & Ayuni, B. (2022). The Implementation of the Al-Qur’an Memorization Program at the Palembang Alumnika Science Elementary School. Indonesian Journal of Islamic Education Studies (IJIES), 5(1), 95–112. https://doi.org/10.33367/ijies.v5i1.2470
Hendrawan, R. (2020). ’Ulumul Qur’an: Prinsip-Prinsip dalam Pengkajian Ilmu Tafsir Al-Qur’an. A-Empat.
Huda, A. (2013). Nalar Spiritualitas Kaum Tradisional. UIN-Maliki Perss.
Husna, N. (2021). Metode Dakwah Islam Dalam Perspektif Al-Qur’an. Jurnal Selasar KPI : Referensi Media Komunikasi Dan Dakwah, 1(1), 97–105. https://www.ejournal.iainu-kebumen.ac.id/index.php/selasar/article/view/319
M.Arifin. (1991). Ilmu Pendidikan Islam Suatu Tinjauan Teoritis dan Praktis Berdasarkan Pendekatan Interdisipliner. In Bumi aksara.
M, M. M., & Sofia, W. N. (2020). Implementasi Kurikulum Muatan Lokal Tahfidz Qur’an di SMA Istiqomah Bandung. Attractive : Innovative Education Journal. https://doi.org/10.51278/aj.v2i3.59
Malayu, S. P. H. (2009). Manajemen Sumber Daya Manusia. Bumi Aksara.
Marnia, N., Normuslim, & Ahmadi. (2021). Teknik Evaluasi Tes dalam Menilai Hafalan Al-Qur’an. Pincis, 1(1).
Mustaqimah, R. (2018). Pengaruh Kecerdasan Intelektual (IQ), Self Efficacy dan Self Regulated Learning Terhadap Kemampuan Menghafal AlQur’an Siswa Kelas Tahfidz Di MTs Sunan Ampel Semanding Tertek Pare Kabupaten Kediri. IAIN Kediri.
Mutmainnah. (2018). Urgensi Baca Tulis Al-Qur’an Bagi Mahasiswa Pendidikan Islam Anak Usia Dini. Ar-Raniry, 4(1), 46–47.
Niswah, U., & Setiawan, M. R. (2021). IMPLEMENTASI FUNGSI ACTUATING DALAM PEMBINAAN SANTRI DI PONDOK PESANTREN. Jurnal Manajemen Dakwah, 9(1).
Nurhakim, H. Q., Yahya, W., & Rasyid, A. M. (2021). Tahfidzul Qur’an Learning Management At Ppi 153 Al-Firdaus. Ta Dib : Jurnal Pendidikan Islam, 10(2), 275–284. https://doi.org/10.29313/tjpi.v10i2.8567
Nuryanti. (2021). PENERAPAN METODE MUROJA’AH DALAM MENGHAFAL AL-QUR’AN PESERTA DIDIK SDIT IQRA’ 1 KOTA BENGKULU. IAIN Batusangkar.
Paridatun. (2019). METODE TAHFIZH AL QUR’AN DALAM MENINGKATKAN KEMAMPUAN SANTRIWATI MENGHAFAL AL QUR’AN DI PONDOK KARYA PEMBANGUNAN AL HIDAYAH KOTA JAMBI. UIN Jambi.
Permata Sari, R. (2019). Kreativitas Bermain Anak. Incrementapedia: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 1(1), 10–23. http://ejournal.alqolam.ac.id/index.php/jurnal_pusaka/article/view/105
Pertiwi, F. (2019). PENGARUH KEPEMIMPINAN TRANSFORMASIONAL TERHADAP KINERJA PEGAWAI DI DINAS KEBUDAYAAN DAN PARIWISATA KOTA BANDUNG. Universitas Pasundan.
Qutub, S. (2011). Sumber-Sumber Ilmu Pengetahuan dalam Al Qur’an dan Hadits. Humaniora. https://doi.org/10.21512/humaniora.v2i2.3198
Rauf, A. A. A. (2004). Kiat Sukses Menjadi Hafidz al-Qur’an Da’iyah. Syamil Cipta Media.
Rita Yulia Anggraini, Ida Bagus Benny Surya Adi Pramana, Lusi Endang Sri Darmawati, Wulan Indah Fatimatul Djamilah, Afif Alfiyanto, Durotut Takiyah, & Fitri Hidayati. (2022). Implementation of Simak Takrir Bil Ghoib. EDUKASI : Jurnal Pendidikan Islam (e-Journal), 10(1), 131–142. https://doi.org/10.54956/edukasi.v10i1.298
Roqib, M. (2009). Ilmu Pendidikan Islam. LkiS.
Sam, Z. (2016). Metode Pembelajaran Bahasa Arab. Nukhbatul ’Ulum, 2(1), 206–220. https://doi.org/10.36701/nukhbah.v2i1.16
Shaleh, A. R. (1977). Manajemen Da’wah Islam. Bulan Bintang.
Shihab, M. Q. (1995). Membumikan Al-Qur’an. Mizan.
Sudjana, N. (1990). Penilaian Proses Hasil Belajar Mengajar. Remaja Rosda Karya.
Sugiyono. (2022). Metode Penelitian Kualitatif. Alfabeta.
Suharsimi, A. (2013). Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. In Jakarta: Bumi Aksara.
Vitasari, W. (2021). Komunikasi Guru Dengan Siswa Membangun Motivasi Belajar Siswa. Jurnal Pendidikan Dasar Bahasa Dan Sastra Indonesia, 1(1), 8. http://dx.doi.org/10.31219/osf.io/gft3z
Wahid, W. A. (2014). Cara Cepat Menghafal Alqur’an. Diva Perss.
Widiawati, K. (2015). Implementasi Fungsi-Fungsi Manajemen Pada PT Kurnia Bintang Sentosa (KBS) Bekasi. Jurnal Administrasi Kantor, 3(1), 411–430.
Yuliani, F. (2020). Perencanaan Peningkatan Kinerja : Upaya Merancang dan Meraih Kinerja Prima. 09, 118–125.
Zahro’, W. M. (2020). ANALISIS REGULASI DIRI SANTRI DALAM PEMBELAJARAN TAHFIDZ AL-QUR’AN PADA SEKOLAH FULL DAY DI TAMAN PENDIDIKAN AL-QURAN (TPA) ZAHRAWAIN INDONESIA CABANG PENGGING BANYUDONO BOYOLALI. IAIN Surakarta.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).