Internalisasi Nilai-Nilai Pendidikan Islam Pada Anak Terlantar
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v12i03.4622Abstract
References
Abduh, M., & Omar, N. (2016). Meningkatkan Peran Pendidikan Islam Menuju Pembangunan Masyarakat Berkelanjutan. Ilmu Procedia-Sosial Dan Perilaku, 22(2), 686–693.
Ahmadi, U. dan A. (1997). Ilmu Pendidikan Islam I. Edisi Revisi. Pustaka Setia.
Azzet, A. M. (2011). Urgensi Pendidikan Karakter di Indonesia. Ar Ruzz Media.
Damopoli, M. (2015). Problematika Pendidikan Islam dan Upaya-Upaya Pemecahannya. Jurnal Manajemen Pendidikan Islam Tadbir, 3(1), 68–78.
Famularsih, S., & Arif Billah. (2014). Pola Pembinaan Keagamaan Anak Jalanan dalam Membentuk Kepribadian. Mudarrisah: Jurnal Kajian Pendidikan Islam, 6(1), 88–113. https://doi.org/https://doi.org/10.18326/mdr.v6i1.88-113
Hidayatullah, M., & Nurhaeni. (2018). Pembelajaran Nilai-nilai Islam pada Anak Berkebutuhan Khusus. Jurnal Al-Hayah, 1(2), 120-133.
Huda, M. (2015). Peran Pendidikan Islam Terhadap Perubahan Sosial. Edukasia: Jurnal Penelitian Pendidikan Islam., 10(1), 165–188. https://journal.iainkudus.ac.id/index.php/Edukasia/article/view/790
ILO. (2013). Anak Terlantar dan Terlantar dalam Konteks Pekerja Anak.
Isnaini, M. (2013). INTERNALISASI NILAI-NILAI PENDIDIKAN KARAKTER DI MADRASAH. Al-Ta’LIM JOURNAL, 20(3), 445–450. http://www.journal.tarbiyahiainib.ac.id/index.php/attalim/article/view/41
Kowal, A., & Schäfer, B. (2015). Anak-anak yang hidup di luar pengasuhan orang tua. Dalam Hak anak dan pendekatan kemampuan. Peloncat.
Kurniawan, B. (2020). PENGEMBANGAN SDM DALAM PENDIDIKAN ISLAM. 4(2), 105–125.
Lickona, T. (2018). Pendidikan Akhlak dalam Tradisi Islam. Jurnal Pendidikan Dan Penelitian Internasional, 6(4), 115–126.
Lukis, A. (2016). Internalisasi Nilai-Nilai Pendidikan Islam Dalam Perguruan Tinggi Umum Melalui Lembaga Dakwah Kampus. ISTAWA: Jurnal Pendidikan Islam, 1(2).
Muhaimin, & Mujib, A. (1993). Pemikiran Pendidikan Islam. Trigenda Karya.
Mukodi. (2011). Nilai-nilai Pendidikan Dalam Surat Luqman. Lembaga Penelitian IAIN Walisongo Semarang, 19(2).
Nudin, B. (2020). Konsep Pendidikan Islam pada Remaja. LITERASI (Jurnal Ilmu Pendidikan), XI(1), 63–74. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.21927/literasi.2020
Ramli, M., & Rahim. (2020). Efektifitas Pendidikan Agama Islam dalam Pembinaan Akhlak di Kalangan Siswa Sekolah. Jurnal Internasional Penelitian Akademik Dalam Bisnis Dan Ilmu Sosial, 10(4), 680-694.
S, R., & Subiyantoro. (2017). Kebijakan Internalisasi Nilai-Nilai Islam Dalam Pembentukan Kultur Religius Mahasiswa. Edukasia: Jurnal Penelitian Pendidikan Islam., 12(1), 10–20.
Sit, M. (2015). Psikologi Perkembangan Anak Usia Dini. Perdana Publishing.
Sugiyono. (2019). Metodologi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R,&D. Alfabeta.
Suyanto, B. (2016). Masalah Sosial Anak. Edisi Revisi. Prenada Media Group.
Syafe’i, I. (2015). Tujuan Pendidikan Islam. Al-Tadzkiyyah: Jurnal Pendidikan Islam, 6(November), 151–166. https://doi.org/https://doi.org/10.24042/atjpi.v6i2.1876
Yusuf, M., & Amin, M. (2019). Internalisasi Nilai-Nilai Pendidikan Islam pada Anak Terlantar di Panti Asuhan Al-Ikhlas Medan. Jurnal Al-Adyan: Jurnal Ilmu-Ilmu Keislaman, 4(1), 53–69.
Downloads
Additional Files
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).