The Efforts of Islamic Religious Education Teachers and Characteristics in Improving Students' Learning Interest
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v11i01.2251Keywords:
teacher effort, learning interest, Islamic religious educationAbstract
References
Darmadi, H. (2015). Tugas, Peran, Kompetensi dan Tanggung Jawab Menjadi Guru Profesional. Jurnal Edukasi, 162-172.
Djaelani, M. S. (2013). Peran Pendidikan Agama Islam dalam Keluarga dan Masyarakat. Jurnal Ilmiah WIDYA, I(1), 102-112.
Elihami, E., & Syahid, A. (2018). Penerapan Pendidikan Agama Islam dalam Membentuk Karakter Pribadi yang Islami. Edumaspul: Jurnal Pendidikan, II(1), 83-93.
Fatimah, S. (2016). Minat dan Motivasi Belajar Matematika Siswa Kelas V SD Negeri 03 Banda Aceh. Banda Aceh: Pendidikan Guru Sekolah Dasar (PGSD) Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Syiah Kuala.
Hanafi, H., Adu, L., & Zainudin, Z. (2018). Ilmu Pendidikan Islam. Yogyakarta: CV Budi Utama.
Karina, K., Meuthia, R., Syafrina, A., & Habibah, S. (2017). Hubungan Minat Belajar dengan Hasil Belajar Siswa dalam Mata Pelajaran. Unsyiah: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 50-62.
Pratiwi, N. K. (2015). Pengaruh Tingkat Pendidikan, Perhatian Orang Tua, dan Minat Belajar SIswa Terhadap Prestasi Belajar Bahasa Indonesia Siswa SMK Kesehatan di Kota Tangerang. Pujangga: Jurnal Sastra dan Bahasa, 10-21.
Rais, H. E. (2012). Kamus Ilmiah Populer. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Safitri, D. (2019). Menjadi Guru Profesional. Riau: PT. Indra Giri Dot Com.
Setyowati, E. (2009). Pendidikan Budi Pekerti Menjadi Mata Pelajaran di Sekolah. Lembaran Ilmu Kependidikan: Journal of Education Research, III(2), 151-162.
Slameto, S. (2018). Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta.
Suryadi, R. A. (2018). Ilmu Pendidikan Islam. Yogyakarta: CV Budi Utama.
Syah, M. (2014). Psikologi Pendidikan dengan Pendekatan Baru. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Wahidin, U. (2018). Implementasi Literasi Media dalam Proses Pembelajaran Pendidikan Agama Islam dan Budi Pekerti. Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, 230-245.
Yasyakur, M. (2016). Strategi Guru Pendidikan Agama Islam dalam Menanamkan Kedisiplinan Sholat Lima Waktu. Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, V(09), 1193-1213.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).