Strategi Guru Pendidikan Agama Islam dalam Pembinaan Perilaku Siswa Berbasis Multikultural
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v12i03.2883Keywords:
Guru Pendidikan Agama Islam, Perilaku, MultikulturalAbstract
References
Agustina, P. (2018). Karakteristik perilaku kepemimpinan kepala sekolah dan budaya sekolah di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Karakter, 8(2).
Chandler Jr, A. D. (1993). The visible hand. Harvard university press.
Fakhrurrazi, F. (2018). Hakikat pembelajaran yang efektif. At-Tafkir, 11(1), 85–99.
Fathurrochman, I., Endang, E., Bastian, D., Ameliya, M., & Suryani, A. (2021). Strategi Pemasaran Jasa Pendidikan Dalam Meningkatkan Nilai Jual Madrasah Aliyah Riyadus Sholihin Musirawas. Jurnal Isema: Islamic Educational Management, 6(1), 1–12.
Hadijaya, Y. (2013). Menyusun Strategi Berbuah Kinerja Pendidik Efektif.
Ikhwan, A. (2014). Akreditasi Madrasah Aliyah (MA) Dalam Kebijakan Pendidikan Nasional. EDUKASI: Jurnal Pendidikan Islam (e-Journal), 2(2), 182–200.
Indonesia, P. R. (2005). Undang-Undang nomor 14 tahun 200 tentang. Guru Dan Dosen.
Kholis, N. (2014). Paradigma Pendidikan Islam Dalam Undang-undang Sisdiknas 2003. Jurnal Kependidikan, 2(1), 71–85.
Marimba, D. (n.d.). Ahmad. 1989. Pengantar Filsafat Pendidikan Islam. Bandung: Al-Ma’arif.
Mubit, R. (2016). Peran Agama dalam Multikulturalisme Masyarakat Indonesia. Epistemé: Jurnal Pengembangan Ilmu Keislaman, 11(1), 163–184.
Muhyani, M., Yusup, A. H., & Yono, Y. (2022). Hubungan Peran Guru PAI Dengan Kesehatan Mental Siswa Di SMK Negeri 1 Cibinong Selama Covid-19. Edukasi Islami: Jurnal Pendidikan Islam, 11(02).
NATA, A. A. D. A. N. A. (n.d.). PEMIKIRAN FILOSOFIS PENDIDIKAN MULTIKULTURAL.
Omeri, N. (2015). Pentingnya pendidikan karakter dalam dunia pendidikan. Manajer Pendidikan, 9(3).
Parekh, B. (2008). Multiculturalism and the Integration Agenda. Translocations, 3(1), 164–168.
Pratiwi, P. H. (2010). Multikultur Dalam Ethnic dan Cultural Groupsâ€. Makalah Pada Diskusi Pendalaman Materi Sosiologi, Kerjasama Antara Prodi Pendidikan Sosiologi FISE UNY Dan MGMP Sosiologi Kabupaten Blora, 31.
Ramdhani, D. R. (2022). Nilai-nilai keteladanan nabi Muhammad Saw dalam Al-Qur’an surat Ali-‘Imran ayat 159 dan relevansinya dengan kompetensi kepribadian pendidik: Analisis ilmu pendidikan Islam. UIN Sunan Gunung Djati Bandung.
Rogers, T. B. (1974). An analysis of two central stages underlying responding to personality items: The self-referent decision and response selection. Journal of Research in Personality, 8(2), 128–138.
Suharyat, Y. (2009). Hubungan antara sikap, minat dan perilaku manusia. Jurnal Region, 1(3), 1–19.
Sutono, A. (2016). Pendidikan Multikultural dan Multikulturalisme di Indonesia (Realitas, Tantangan, dan Harapan). JPAK: Jurnal Pendidikan Agama Katolik, 15(8), 3–11.
Syaodih Sukmadinata, N. (2007). Metode penelitian pendidikan. Bandung: Remaja Rosda Karya, 169–170.
Tafsir, A. (1994). Ilmu Pendidikan dalam Perspektif Islam, 1994. Bandung: PT. Rosdakarya.
Virgatama, D. (2021). GAMBARAN PENGETAHUAN DAN SIKAP TENTANG KESEHATAN GIGI PADA IBU HAMIL DI KABUPATEN BANGLI TAHUN 2021. Poltekkes Kemenkes Denpasar.
Yunus, M., & Kosmajadi, E. (2015). Filsafat Pendidikan Islam. Unit Penerbitan Universitas Majalengka. z-Lib. Org.
Zazin, N., & Zaim, M. (2020). Media Pembelajaran Agama Islam Berbasis Media Sosial pada Generasi-Z. Proceeding Antasari International Conference, 1(1).
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).