IMPLEMENTATION OF FACE-TO-FACE LEARNING (Analysis of Readiness of Parents, Learners and Education Units in Bengkulu city)
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v10i02.1800Keywords:
Advance Learning, Readiness of Learners, Readiness of Educational InstitutionsAbstract
References
Adiyono. (2021). Implementasi Pembelajaran : Peluang dan Tantangan Pembelajaran Tatap Muka bagi Siswa Sekolah Dasar di Muara Komam Adiyono. Jurnal Edukatif; Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(6), 5017–5023.
Cahyati, N., & Kusumah, R. (2020). Peran Orang Tua Dalam Menerapkan Pembelajaran Di Rumah Saat Pandemi Covid 19. Jurnal Golden Age, 4(01), 4–6. https://doi.org/10.29408/jga.v4i01.2203
Damayanthi, A. (2020). Efektivitas Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid 19 pada Perguruan Tinggi Keagamaan Katolik. JURNAL SOSIAL :Jurnal Penelitian Ilmu-Ilmu Sosial, 21(3), 53–56. http://sosial.unmermadiun.ac.id/index.php/sosial/article/view/61
Harahap, S. A., Dimyati, D., & Purwanta, E. (2021). Problematika Pembelajaran Daring dan Luring Anak Usia Dini bagi Guru dan Orang tua di Masa Pandemi Covid 19. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(2), 1825–1836. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i2.1013
Lilawati, A. (2020). Peran Orang Tua dalam Mendukung Kegiatan Pembelajaran di Rumah pada Masa Pandemi. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(1), 549. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i1.630
Limbong, O. P., Tambunan, W., & Limbong, M. (2021). Kesiapan Pelaksanaan Pembelajaran Tatap Muka Di Smk Negeri 2 Toraja Utara Pada Masa Pandemi. Jurnal Manajemen Pendidikan, 10(1), 37–45. https://doi.org/10.33541/jmp.v10i1.3265
Manik, M. (2021). Kesiapan Penerapan Pembelajaran Tatap Muka (PTM) Di Masa New Normal Pandemi Covid-19(Studi Kasus di SMPN 2 Siberut Utara, Kabupaten Kepulauan Mentawai). Jurnal Edusciense Fakultas, 8(1), 20–29.
Martoredjo, N. T. (2020). Pandemi Covid-19: Ancaman atau Tentangan bagi Sektor Pendidikan? Jurnal Pendidikan, 2(1), 1–15.
Marwiji, M. H., Rosadi, A., Mariah, E. Y., & Arrobi, J. (2021). Workshop Penyusunan RPP Dalam Kurikulum Darurat Pada Masa Pandemi Covid-19. Indonesian Journal of Community Engagement (IJCE), 02(02), 66–71.
Noviansyah, W., & Mujiono, C. (2021). Analisis Kesiapan dan Hambatan Siswa SMK dalam Menghadapi Pembelajaran Daring di Masa Pandemi. Jurnal Studi Guru Dan Pembelajaran Universitas Sebelas Maret, Indonesia, 4(1), 82–88.
Onyema, E. M. (2020). Impact of Coronavirus Pandemic on Education. 11(13), 108–121. https://doi.org/10.7176/JEP/11-13-12
Putria, H., Maula, L. H., & Uswatun, D. A. (2020). Analisis Proses Pembelajaran dalam Jaringan (DARING) Masa Pandemi Covid- 19 Pada Guru Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 4(4), 861–870. https://doi.org/10.31004/basicedu.v4i4.460
Republika.co.id. (2021). Varian Delta Banyak Menyerang Anak-anak. Republika. https://www.republika.co.id/berita/qvpoe1425/idi-varian-delta-banyak-menyerang-anakanak
RI, K. (2021). Serba-Serbi Pembelajaran Tatap Muka Terbatas di Wilayah PPKM Level 3. https://www.kemdikbud.go.id/main/blog/2021/09/serbaserbi-pembelajaran-tatap-muka-terbatas-di-wilayah-ppkm-level-3
RI, K., & RI, K. (2020). Panduan Penyelenggaraan Pembelajaran PAUDDIKDASMEN di Masa Pandemi COvid-19.
Robiatul Adawiyah, Nur Fajriyatul Isnaini, U. H. (2021). Kesiapan Pelaksanaan Pembelajaran Tatap Muka pada Era New Normal di MI At-Tanwir Bojonegoro. Jurnal Basicedu, 5(4), 2156–2163. https://jbasic.org/index.php/basicedu
Sholikhah, I. (2021). Analisis Kesiapan Orang Tua Menghadapi Pembelajaran Tatap Muka (PTM) di Masa Pandemi. JIRA: Jurnal Inovasi Dan Riset Akademik, 2(7), 925–940. https://doi.org/10.47387/jira.v2i7.181
Sudrajat, J. (2020). Kompetensi Guru Di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Riset Ekonomi Dan Bisnis, 13(2), 100. https://doi.org/10.26623/jreb.v13i2.2434
Supriyanto, A., & Rozaq, dkk. (2021). Uji Coba Persiapan Pembelajaran Tatap Muka Masa Normal Baru PAUD “ Tunas Bangsa †Semarang. Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat, 6(3), 753–763.
Tambunan, W., Tampubolon, H., & Sinaga, D. (2021). Pengaruh Covid-19 Terhadap Proses Pembelajaran Daring di Yayasan Pendidikan Cawan Bethel. JURNAL Comunità Servizio : Jurnal Terkait Kegiatan Pengabdian Kepada Masyarakat, Terkhusus Bidang Teknologi, Kewirausahaan Dan Sosial Kemasyarakatan, 3(1), 561–566. https://doi.org/10.33541/cs.v3i1.2927
Taufik, O. A., Basri, H. H., & Sumarni. (2021). Implementasi Belajar Dari Rumah Dan Kesiapan Pembelajaran Tatap Muka Di Madrasah. EDUKASI: Jurnal Penelitian Pendidikan Agama Dan Keagamaan, 19(2), 112–126.
Umara, Y., & Hasanah, M. (2020). Analisis Peran Pemerintah Daerah Menyngkut Penyelenggaraan Pembelajaran Tatap Muka. Jurnal Pendidikan Dan Konseling, 12(01), 53–59.
William, J., & Manalu, N. V. (2021). Analisa Kesiapan Guru dan Staff Sekolah dalam Sistem Pembelajaran Dimasa New Normal. Jurnal Penelitian Perawat Profesional, 3(2), 413–420. https://doi.org/10.37287/jppp.v3i2.495
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).