Penyesuaian Kecakapan Self Direction Santri Pondok Pesantren Universal Cipadung Cibiru Kota Bandung
DOI:
https://doi.org/10.30868/ei.v10i02.1377Keywords:
Kecakapan, Self Direction, Santri, UniversalAbstract
Â
References
Arikunto, S.(2006). Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan (edisi revisi). Jakarta: Bumi Aksara.
Aziz, Fayaz, Man Syahkumul 'Alam. (2006) (alih bahasa): Ahmad Syakur. Dicari Pemimpin Peradaban Dunia; Menakar Visi Universal Paham dan Agama-agama Besar Dunia. Solo: Era Intermadia.
Blocher, DH (2006). Developmental Counseling. New York : John Willey & Son
Covey, Steven R. (2003). The 7 habits of Highly effective People. New York : Simon and Schuster Inc.
Creswell, J.W. (1994), Research Design Qualitative & Quantitative Approach, Thousand Oaks: Sage Publications.
Dahlan, M.D. (2004), Presfektif Filosofis-Religius dalam Pengembangan Profesi Bimbingan dan Konseling. Dalam kumpulan makalah utama Konvensi Nasional XIII Bimbingan dan Konseling.
Ditjen Dikti (2007). Penataan Pendidikan Profesional Konselor dan Penyelenggaraan Layanan Bimbingan dan Konseling dalam Jalur Pendidikan Formal. Jakarta: Ditjen Dikti.
F Dwi Yuwono (1998), Pencarian Model Layanan Bimbingan dan Konseling di Perguruan Tinggi. Disertasi, PPs UPI Bandung, tidak diterbitkan
Furqon. (2002). Statistik Terapan untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Gardner, H. (1993) Multiple Intelligence : The Theory and Practice. New York: Basic Books. A Division of Hafner Collins Publisher Inc.
Goleman, Daniel (1996). Emotional Intelligence (Kecerdasan Emosional). Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Jalaluddin.(2003)Teologi Pendidikan. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Kartadinata, S. (2000) “Pendidikan untuk Pengembangan Sumber Daya Manusia Bermutu Memasuki Abad XXI: Implikasi Bimbingannyaâ€. Jurnal Psikopedagogia. 1. (1). 1-12.
Mujib, Abdul dan Yusuf Mudzakir. (2001). Nuansa-Nuansa Psikologi Islami. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Muro, J.J. & Kottman, T. (1995) Guidance and Counseling in Elementary School and Middle School. Iowa: Brown and Bencmark Publisher.
Nandang Budiman (2008). Konsep & Aplikasi Bimbingan dan Konseling, Editor: Suherman. Bandung: Jur PPB FIP UPI Bandung.
Nashori, F (2002). Agenda Psikologi Islami. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Nasr, Sayyed Hossein (ed). (2002).Ensiklopedi Tematis Spiritualitas Islam (alih bahasa: Rahmani Astuti). Bandung: Mizan.
Natawidjaja, R. (1987). Peranan Guru dalam Bimbingan di Sekolah. Bandung: Abardin.
Nurihsan, J (1998). Bimbingan Komprehensif: Model Bimbingan dan. Konseling di Sekolah Menengah Umum.Bandung: Universitas Pendidikan Indonesia. Disertasi, tidak diterbitkan.
Prayitno & Amti, Erman (1994) Dasar-dasar Bimbingan dan Konseling. Jakarta: Dirjen Dikti Depdikbud.
Rifda El Fiah (2001). Program Bimbingan Karier Bagi Santri Universal IAIN Sunan Gunung Djati. UPI Bandung : tidak diterbitkan.
---------. (2014). Dasar-dasar Bimbingan dan Konseling. Yogyakarta : Idea Press.
Sugiyono. (2007). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabeta.
---------. (2006). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Alfabeta : Bandung.
Suherman dkk. (2014). Model Bimbingan Untuk Meningkatkan Kecakapan Pengarahan Diri. UPI Bandung: tidak diterbitkan
Supriadi, D. (2004). Membangun Bangsa Melalui Pendidikan. Remaja Rosdakarya : Bandung.
Supriatna, M dan Nurihsan A.J. (2005), Pendidikan dan Konseling di Era Global dalam Perspektif Prof. Dr. M. Djawad Dahlan, Bandung: Rizqi Press.
Syahmuharnis & Harry Sidharta (2006).Trancendental Quotient (TQ): Kecerdasan Diri Terbaik. Jakarta: Republika.
Syamsudin, Abin. (2007). Psikologi Pendidikan. Bandung: Remaja Rosda Karya.
Tasmara, T. (2001). Kecerdasan Ruhani (Transcendental Intelligence) Membentuk Kepribadian yang Bertanggung Jawab, Profesional, dan Berakhlak, Jakarta: Gema Insani Press.
Yusuf, Syamsu dan Nurihsan, Juntika (2005). Landasan Bimbingan & Konseling, Bandung: Remaja Rosdakarya.
Yusuf, Syamsu (2000) Psikologi Perkembangan Anak dan Remaja. Bandung: PT Remaja Rosda Karya.
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).