WEALTH MANAGEMENT AS A STRATEGY THE MANAGEMENT OF AN ASSET LIKE A PLOT IN THE ISLAMIC EDUCATION INSTITUTIONS AND HAS BEEN ADDRESSED WEALTH MANAGEMENT SEBAGAI STRATEGI PENGELOLAAN ASET LEMBAGA PENDIDIKAN ISLAM
DOI:
https://doi.org/10.30868/im.v3i2.873Abstract
References
Ainur Rofiq. (2012). Wealth Management Strategi Asset: Transparansi, Akuntabilitas, Efektifitas, Efisiensi. Al-Tanzim, 66 (2012): 37–39.
Anam, Khoirul. (2013). Strategi Pemasaran dan Implementasinya dalam Lembaga Pendidikan. Ta’allum: Jurnal Pendidikan Islam, 1(2). doi:10.21274/taalum.2013.1.2.159-170.
Aryani Soemitro, Ria Asih, and Hitapriya Suprayitno. (2018). Pemikiran Awal Tentang Konsep Dasar Manajemen Aset Fasilitas. Jurnal Manejemen Aset Infrastruktur & Fasilitas, 2(0). 1–14. doi:10.12962/j26151847.v2i0.4225.
Asiyah, Binti Nur. (2018). Dampak dan Strategi Kebijakan Pengembangan Pembiayaan dan Inklusifitas Keuangan dalam Peningkatan Pembiayaan Bank Syariah di Indonesia. BISNIS : Jurnal Bisnis dan Manajemen Islam, 5(1). 133. doi:10.21043/bisnis.v5i1.2950.
Asrita, Asrita, and Nurhilza Nurhilza. (2018). Students’ Critical Thinking Skills in Group Discussion: The Case Study of Fifth Grade Students in Sukma Bangsa Bireuen Elementary School. Sukma: Jurnal Pendidikan, 2(1). 67–92. doi:10.32533/02103.2018.
Atabik, Ahmad. (2014). Strategi Pendayagunaan dan Pengelolaan Wakaf Tunai di Indonesia. Jurnal Zakat dan Wakaf , 1(2). 315–35.
Azizah, Siti. (2016). Manajemen Unit Usaha Pesantren Berbasis Ekoproteksi (Studi Kasus di Pondok Pesantren Al-Ihya Ulumuddin Kesugihan Cilacap).†Al-Tijary - Jurnal Ekonomi dan Bisnis Islam, 2(1). 77–96. doi:10.21093/at.v2i1.611.
Budiman, Achmad Arief. (2011). Akuntabilitas Lembaga Pengelola Wakaf. Walisongo: Jurnal Penelitian Sosial Keagamaan, 19(1). 75. doi:10.21580/ws.2011.19.1.213.
Chotimah, Chusnul. (2014). Strategi Public Relations Pesantren Sidogiri dalam Membangun Citra Lembaga Pendidikan Islam. ISLAMICA: Jurnal Studi Keislaman, 7(1). 186. doi:10.15642/islamica.2012.7.1.186-210.
Dimyati, A Hamdan. (2016). Manajemen Keuangan Pendidikan dalam Pandangan Islam. 03(06). 132–46.
Fauzi, Ahmad. (2017). Manajemen Dana dan Sumber Dana Pondok Pesantren. 24(no). 59–75.
Gustina. (2013). MANAJEMEN ASSET WAQF PADA PERGURUAN TINGGI: STUDY PADA UNISSULA.†Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9). 1689–99. doi:10.1017/CBO9781107415324.004.
Hadi, Abdul. (2018). DALAM PENDIDIKAN†5, no. September 2018 (n.d.): 134–44.
Hamid, Imam Machali dan Noor. (2017). Pengantar Manajemen Pendidikan.
Hari Darifah, Udung. (2015). KONSEP TOTAL QUALITY MANAGEMENT EDWARD SALLIS DALAM PERSEPEKTIF PENDIDIKAN ISLAM. Online Thesis, 10(1). 151–206.
Hidayat, Imam Machali dan Ara. (2018). Hand Book of Eduacation Management. Jakarta: Prenadamedia Group.
Husain, Saddan. (2015). Metafora Amanah Pengelolaan Dana Pihak Ketiga (Dpk) Sebagai Penopang Asset Perbankan Syariah Ditinjau dari Aspek Trilogi Akuntabilitas (Studi Kasus Pada Pt. Bank Bni Syariah Cabang Makassar). 1 (2015): 40–64.
Jabani, Muzayyanah dan Tadjuddin. (29018). IMPLIKASI MANAJEMEN SUMBER DAYA MANUSIA BERBASIS NILAI NILAI ISLAMI. 3(1). 13–30.
Kurniawan, Asep, and Sumadi. (2016). Manajemen Strategik dengan Pendekatan Balanced Scorecard di IAIN Syekh Nurjati dalam Upaya Transformasi Menjadi UIN. 1(1). 49–69.
Mu’allim, Amir. (2018). Ijtihad Ekonomi dalam Pengelolaan Aset Wakaf.†Al-’Adalah, 14(2). 291. doi:10.24042/adalah.v14i2.2212.
Muslem. (2015). Strategi Pengelolaan Aset Lembaga Pendidikan Islam dengan Wealth Management.†Itqan, VI(2). 91–107.
Mutmainah. (2016). Wakaf dan Pengembangan Pendidikan Islam di Indonesia. 1(no). June.
Nasukah, Binti. (2018). Urgensi dan Prinsip Penerapan Pendekatan Institusi Pendidikan. 3 51–81.
Nuryana, Zalik. (2017). Knowledge Management Sebagai Upaya Pengembangan Learning Organization di Lembaga Pendidikan Islam.†LITERASI (Jurnal Ilmu Pendidikan, 8(1). 11. doi:10.21927/literasi.2017.8(1).11-19.
Pristiyanto dan Hasyim Bintoro, Mochamad dan Tjokro Soekarto, Soewarno. (2013). Strategi Pengembangan Koperasi Jasa Keuangan Syariah Dalam Pembiayaan Usaha Mikro Di Kecamatan Tanjungsari , Sumedang, 8(1). 27–35.
Puslitbang, Peneliti, and Kehidupan Keagamaan. (2013). Peranan Yayasan Pendidikan Darul Hikam ( YPDH ) Cirebon falam Pengelolaan Dana dan Asset Sosial Keagamaan Bagi Peberdayaan Umat Islam. 161–74.
Rhofita, Erry Ika. (2019). Comprehension and Expectations Analysis of UIN Sunan Ampel’s Member to Environmentally Sustainable Concept by Asset Based Community Development.†Jurnal Pengelolaan Sumberdaya Alam Dan Lingkungan (Journal of Natural Resources and Environmental Management), 9(1). 1–8. doi:10.29244/jpsl.9.1.1-8.
Saifuddin, Ahmad. (1996). MENGHADAPI PERUBAHAN†1.
Satori, Fetty Ernawati dan Djam’an. (2012). Strategi Peningkatan Mutu Pendidikan Pada Program Studi Langka Peminat Di Ptain.†Jurnal Administrasi Pendidikan Vol. XV No.1 XV(1). 12–26.
Sukino, Arief. (2016). Kepemimpinan Transformatif dalam Pengembangan Manajemen Madrasah Berorientasi Mutu.†An-Nidzam: Jurnal Manajemen Pendidikan dan Studi Islam, 3(1). 81–100. doi:10.33507/an-nidzam.v3i1.10.
Syafi’I, Imam dan Wisri. (2017). Manajemen Pengembangan Usaha Ekonomi Pesantren (Study Kasus Di Pondok Pesantren Salafiyah Syafi’iyah Sukorejo Situbondo), 11(2). 331–60.
Thaib, Baun. (2013). NEOLIBERALISASI PENDIDIKAN ISLAMI DI ACEH : Analisis Kritis Terhadap Qanun Aceh Nomor 5 Tahun 2008, XIV(1). 1–23.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).