SUPERVISI KEPALA SEKOLAH UNTUK MENINGKATKAN KOMPETENSI PEDAGOGIK SPIRITUAL PENDIDIK
DOI:
https://doi.org/10.30868/im.v4i01.827Abstract
References
Arikunto, S. (2003). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Rineka Cipta.
Azra, A. (1999). Pendidikan Islam: Tradisi dan Modernisasi Menuju Millenium Baru. Logos Wacana Ilmu.
Baharuddin. (2016). Kepemimpinan Kepala Sekolah dalam Era Otonomi Pendidikan. Jurnal Al-Harakah, 63(01), 10–20.
Buckley, P., & Irawan, I. (2015). The Scientific Paradigm of Islamic Education Management: Phenomenology Perspective. Jurnal Pendidikan Islam, 2(1), 1–29. https://doi.org/10.15575/jpi.v2i1.701
Danim, S. (2002). Inovasi Pendidikan dalam Upaya Peningkatan Profesionalisme Tenaga Kependidikan. Pustaka Setia.
Dian, D., & Prayoga, A. (2019). Supervisi Akademik Kepala Madrasah di Madrasah Aliyah Darussalam Sumedang. Briliant: Jurnal Riset Dan Konseptual, 04(04), 548–558. https://doi.org/10.28926/briliant.v4i4.413
Dina, I. (2011). Ragam Alat Bantu Media Pembelajaran. Diva Press.
Engkoswara, & Komariah, A. (2010). Administrasi Pendidikan. Alfabeta.
Fathoni, A. (2006). Metodelogi Penelitian dan Teknik Penyusunan Skipsi. Rineka Cipta.
Gluek, & William. (1998). Manajemen Strategis dalam Kebijakan Perusahaan. Erlangga.
Hadi, S., & Andi. (2004). Metode Research (Ed.II). Remaja Rosdakarya.
Hamalik, O. (1994). Sistem Pembelajaran Jarak Jauh dan Pembinaan Ketenagaan. Trigenda Karya.
Ibrahim, N. S. (2001). Penelitian dan Penilaian Pendidikan. Sinar Baru.
Kaffah, D. Q., & Prayoga, A. (2019). Kepemimpinan soft Power Kepala Sekolah Di SMP Islam. In Jurnal Al- Mau’izhoh (Vol. 1, Issue 2).
Moleong, L. J. (2012). Metode Penelitian Kualitatif (cet ke-30). Remaja Rodakarya.
Mulyasa, E. (2013). Menjadi Kepala Sekolah Profesional. PT Remaja Rosda Karya.
Nata, A. (2010). Ilmu Pendidikan Islam. Kencana Prenada Media Group.
Piet, S. (2010). Konsep Dasar dan Teknik Supervisi Pendidikan. Rineka Cipta.
Prasojo, L. D., & Sudiyono. (2011). Supervisi Pendidikan. Gava Media.
Prayoga, A., Dian, D., & Masrul Anwar, A. (2020). Strategi Peningkatan Kompetensi Pedagogik Pendidik Dalam Penyusunan Rencana Program Pembelajaran. In Journal of Chemical Information and Modeling (Vol. 6, Issue 1). https://doi.org/10.1017/CBO9781107 415324.004
Prayoga, A., & Irawan, I. (2020). Manajemen Strategi Dalam Pengembangan Budaya Akademik Madrasah Muallimin. In TA‟LIM: Jurnal Studi Pendidikan Islam (Vol. 3, Issue 1). https://ejournal.unugha.ac.id/index.php/pancar/article/view/66
Prayoga, A., & Supiana. (2020). Supervisi Akademik Kepala Madrasah. INOVATIF: Jurnal Penelitian Pendidikan, Agama Dan Kebudayaan, 06(01), 105–124. http://www.jurnal.staih.ac.id/index.php/inovatif/article/view/106
Purwanto, M. N. (1984). Administrasi dan Supervisi Pendidikan. Remaja Rosda Karya.
Ramayulis. (2011). Ilmu Pendidikan Islam. Kalam Mulia.
Sahmudin, S., & Prayoga, A. (2019). Meningkatkan Kompetensi Pedagogik Pendidik Dalam Pembelajaran Melalui Supervisi Akademik. Al-Mau’izhoh, 1(2), 12–22. http://www.jurnal.unma.ac.id/index.php/am/article/view/1673
Sanusi, H. P. (2013). Peran Guru PAI dalam Pengembangan Nuansa Religius di Sekolah. Jurnal Pendidikan Agama Islam At-Ta’lim, 11(02), 137–143.
Sondang P, S. (2015). Filsafat Administrasi Edisi Revisi (Cet ke-8). Bumi Aksara.
Suhertian, A. (2008). Supervisi Pendidikan dalam Rangka Pengembangan Sumber Daya Manusia. Rineka Cipta.
Syahiddin. (2009). Menelusuri Metode Pendidikan dalam Al-Quran. CV. Alfabeta.
Syihabuddin. (2016). Pedagogik Spiritual: Telaah Ihwal Landasan Nilai dan Prinsip Pendidikan dalam Perspektif Guru Berprestasi. Konvensi Nasional Pendidikan Indonesia (KONASPI) VIII, 1–8.
Tim Redaksi Nuansa Aulia. (2008). Himpunan Perundang-Undangan RI Tentang Sistem Pendidikan Nasional. Nuansa Aulia.
Tohirin. (2012). Motode Penelitian Kualitatif dalam Pendidikan dan Bimbingan Konsling. Rajawali Pers.
Victorynie, I. (2018). Kompetensi Spiritual Guru dalam Mencapai Tujuan Pendidikan yang Komprehensif. Jurnal Ilmiah Indonesia, 03(11), 92–107.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).